Vieiros

Vieiros de meu Perfil


Edición xeral

RSS de Edición xeral
FESTIVAL DE CINEMA DE DONOSTI

Flores doutro mundo

Broken Flowers de Jim Jarmusch achega toneladas de calidade ao Zabaltegi mentres a sección oficial continúa a súa imparábel viaxe entre a nada e a nada. A crónica dende o Festival de cinema de Donosti, por Martin Pawley.

- 21:07 22/09/2005
Tags:

Gran Premio do Xurado no pasado Festival de Canna, Broken Flowers (Flores rotas) cóntanos o reencontro dun home con varias das súas antigas noivas na procura de información que lle permita saber cal delas é a nai dun fillo cuxa existencia acaba de descubrir. As catro mulleres son Sharon Stone, Frances Conroy (a nai dos irmáns Fisher da televisiva A dous metros baixo terra), Jessica Lange e unha case irrecoñecíbel Tilda Swinton, e o certo é que as súas respectivas historias son bastante frouxas, teñen moi pouco peso, pero o conxunto funciona admirabelmente grazas ao seu grandioso protagonista, Bill Murray, nun deses papeis de home aborrecido que non fai un xesto de máis que a el lle saen estupendamente. Murray ten unha poderosísima presenza en pantalla; non precisa facer case nada para captar o noso interese, soportando planos longos que se fundamentan estritamente na súa contención. Broken Flowers non existiría sen el: non hai hoxe por hoxe ningún outro actor no cinema americano que poida encher un filme de semellante economía expresiva, un filme lacónico e minimalista, como de Yasujiro Ozu.

Escrita por Alejandro Hernández e Manuel Martín Cuenca e dirixida por este último, Malas tempadas, a terceira película española a concurso, é dunha mediocridade que tira para atrás, cun feixe de personaxes que se entrecruzan nun drama frío e distante que confunde a austeridade coa ausencia de emocións. O guión, fácil e pobre, vai lastrado ademais por uns diálogos que pretenden ser xeniais e acaban sendo absolutamente ocos. Alguén debería dicirlles ademais que para apagar un ordenador non soe ser suficiente con apagar o monitor. Iso, e que sobra o absurdo videoclip con Leonor Watling cantando.

Entre ses mains (Nas súas mans), de Anne Fontaine, é un Chabrol sen Chabrol. É dicir, sen chispa, sen o necesario punto de maldade que esta historia de atracción polo sinistro requiriría. Isabelle Carré, fermosa como un iceberg, encarna a unha empregada dunha compañía de seguros que coñece por mor do seu traballo un misterioso veterinario interpretado por Benoît Poelvoorde. Ela acaba por sospeitar que o home este é o psicópata que leva un ano asasinando mulleres na cidade de Lille, onde transcorre a acción, e niso e na estraña relación que nace entre ambos xira unha historia que debera ser perturbadora e fica en simplemente previsíbel. Visto o visto aínda non hai queixa: dá para un par de bos premios de interpretación sempre e cando o xurado non teña a audacia de galardoar a nena do filme de Terry Gilliam.

Para sacudirme o po do concurso fago unha mínima incursión pola retrospectiva de Robert Wise. O martes, I want to live! (Quero vivir), o alegato contra a pena de morte que lle proporcionou un Oscar a Susan Hayward. É evidente que non é un dos seus mellores traballos e que o tempo pasa por el peor ca por outras pezas da súa filmografía, pero segue fascinando a valentía da proposta: agora xa non tanto porque hai tempo que perdemos a inocencia, pero imaxinan o impacto que debía supoñer a finais dos cincuenta ver unha estrela nun papel tan desgarrador, e executada por un crime que non cometera? E onte, mércores, West Side Story, obra mestra incuestionábel. É modernísima aínda hoxe, cunha montaxe e unha estética flipante que soubo trasladar á linguaxe do cinema o endiañado e vangardista dinamismo que posuíu a obra teatral. Nada lles vou dicir a estas alturas que non saiban dun musical extraordinario, unha xoia de Leonard Bernstein para a cal Stephen Sondheim foi quen a crear unhas letras de abraiante precisión, que encaixan como unha luva cos acordes xeniais do grande compositor e director de orquestra; nin da beleza de Nathalie Wood ou da impagábel Rita Moreno. O único que me pregunto é como é que onte non estaba a sala dúas dos Cines Príncipe chea de "novos directores" e de directores da Sección Oficial, sentados nas butacas con humildade, dispostos a aprender. Que boa falta lles facía a todos, abofé.


Ligazóns

0/5 (0 votos)


Sen comentarios

Novo comentario

É preciso que te rexistres para poder participar en Vieiros. Desde a páxina de entrada podes crear o teu Vieiros.

Se xa tes o teu nome en Vieiros, podes acceder dende aquí: